Pedagogika 2014-2017
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Wyklad 2-27.03.2015

Go down

Wyklad 2-27.03.2015 Empty Wyklad 2-27.03.2015

Pisanie by Admin Nie Mar 29, 2015 10:33 pm

Wyklad 27.03.15

Przedszkole stanowi najlepszy teren uspołecznienia – pełni ważną rolę w kształtowaniu:
• samodzielności
• zaufania do własnych sił
• umiejętności przystosowania do środowiska i rozwoju zainteresowań intelektualnych


Znaczenie wspomagania dla rozwoju osobowości dziecka:
• osiągnięcie poczucia tożsamości,
• wzbogacanie obrazu samego siebie,
• formowanie się sieci wartości,
• możliwość kontrolowania swego zachowania


Znaczenie wspomagania dla rozwoju procesów motywacyjnych:
• wykształcenie mechanizmów hamowania niepożądanych reakcji
• właściwie modulowanie natężenia motywacji
• kontrolowanie uczuć i zachowań


Znaczenie wspomagania rozwoju ruchowego dziecka:
• korzystny wpływ na właściwości fizjologiczne, odpornościowe, a także przebieg procesów metabolicznych ustroju,
• w sferze psychicznej pomaga uzyskać szereg cech niezbędnych w życiu dorosłego człowieka:
- odporność na stres
- umiejętność psychicznej adaptacji do zmieniających się warunków
- poczucie odpowiedzialności
- zdyscyplinowanie


Efektem wspomagania rozwoju dziecka ma być osiągnięcie dojrzałości szkolnej.

Dla przyszłej edukacji dziecka ważne są:
• pamięć
• uwaga
• mowa i jej rozumienie
• budowanie kontaktów społecznych
• sprawność motoryczna i manualna
• sprawność spostrzegania wzrokowego
• sprawność spostrzegania słuchowego
• zabawa
• formowanie do dominacji stronnej
• umiejętności czytania, procesy myślenia


Specyfika wspomagania dzieci w wieku przedszkolnym:
• polisensoryczne poznawanie świata
• uczenie się niezamierzone
• uczenie się zamierzone
Podsumowanie – efekty wspomagania
• rozwijanie cech podstawowych – poczucia własnej wartości (wiary w siebie, świadomosći siebie), ciekawości oraz niezależnosći emocjonalnej
• stymulowanie szeroko pojętego rozwoju w obszarach takich jak komunikowanie się, wyobraźnię i kreatywność, zdolność rozumowania, rozwiązywanie problemów, samodzielność, umiejętność zabawy i pracy, umiejętność poszukiwania
• przyswajanie konkretnej wiedzy i umiejętności, które służą szeroko pojętemu rozwojowi i budowaniu świadomości siebie.



Współpraca nauczyciela z domem rodzinnym dziecka:

Zakres tej współpracy obejmuje:
• starania i zapewnienie warunków prawidłowego rozwoju dziecka
• inicjowanie poczynań pedagogicznych rodziców,
• oddziaływanie a podstawy rodzicielskie
• poszerzanie wiedzy rodziców o rozwoju i sposobach stymulacji.


By Katarzyna Polak
Admin
Admin
Admin

Posts : 42
Reputation : 0
Join date : 10/01/2015

https://pedagogika.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach